Wraz z najnowszą aktualizacją Iuscase wprowadziliśmy funkcjonalność, o którą pytało wielu użytkowników – eksport systemowych list do formatu xls. To kolejna z modyfikacji odpowiadająca na potrzeby zgłaszane przez klientów.
Funkcja eksportu jest dostępna z poziomu górnej belki wszystkich list istniejących w Iuscase. Oznacza to, że można eksportować z bazy danych kancelarii m.in. centralne rejestry pracy i klientów czy też zasoby przypisane do konkretnych spraw, jak chociażby listy korespondencji i wydatków.
Istnieją dwa sposoby określenia zakresu eksportowanych pozycji:
- zaznaczenie wybranych pozycji poprzez kliknięcie odpowiednich ikon „checkbox” znajdujących się w pierwszej kolumnie na początku każdego wiersza listy;
- użycie akcji masowej i zaznaczenie wszystkich pozycji widocznych na liście poprzez kliknięcie ikony „checkbox” umieszczonej w nagłówku listy (obok filtrów i narzędzi sortowania).
Warto pamiętać, że w drugim przypadku wyeksportowana zostanie cała lista, a nie tylko część widoczna na ekranie. Jeśli chcemy dodatkowo dopasować zakres eksportowanych danych, możemy posłużyć się filtrami dostępnymi w nagłówku listy – zawęzić listę wyświetlanych pozycji definiując zakres dat, właściwych klientów czy też przypisanych użytkowników.
Gdy określimy już zakres eksportowanych danych, klikamy ikonę eksportu i wybieramy jeden z dostępnych formatów:
- .csv – przydatny w bardziej zaawansowanej obróbce danych lub przenoszeniu danych między systemami,
- .xls – popularny format arkusza kalkulacyjnego MS Excel (otwierany również przez inne pakiety biurowe – takie jak Google Docs, Open Office, Libere Office).